Skontaktuj się z nami: 698 146 784

Dla sklepów

Facebook

Facebook to jeden z najnowszych i najskuteczniejszych kanałów komunikacji marketingowej w świecie e-handlu. Z uwagi na to, iż jest to portal społecznościowy skupia mnóstwo ludzi. Pozyskanie i utrzymanie osób „lubiących” dany profil stanowi ważną strategię firmy, mającą na celu wykreowanie jej dobrego wizerunku. Dodatkowo budzi większe zaufanie wśród klientów, którzy są bardziej zdecydowani na zakupy. Jeżeli prowadzisz sklep internetowy musisz być tam gdzie są twoi klienci.

Jednym z podstawowych działań promocji sklepu internetowego jest stworzenie profesjonalnego profilu własnej firmy na Facebook’u. Tworząc odpowiedni profil mamy możliwość zaprezentowania naszej firmy innym użytkownikom, pozyskania nowych klientów jak i możliwość poznania ich preferencji i oczekiwań, co do oferowanych przez nas produktów.

Informacje, jakie zamieszczamy na profilu dotyczą najczęściej aktualnych promocji, produktów, oraz nowości. Bardzo ważny jest odpowiedni sposób komunikacji. Musi być on ściśle związany z profilem danej działalności. A zatem jeżeli prowadzimy sklep z ubraniami dziecięcymi to wpisy powinny być ściśle związane ze sprzedawanym przez nas asortymentem.

Facebook umożliwia również wymianę opinii na temat produktów i usług. Jest to cenne źródło informacji dla Sprzedawcy na temat oferowanych towarów, jego wad jak i zalet. Wprowadzając nowe produkty i dokonując odpowiednich wpisów na Facebook’u możemy przekonać się, jakie potrzeby mają nasi klienci. Ważny jest dialog z użytkownikami poprzez odpowiadanie na zapytania użytkowników. Posty powinny być krótkie i zwięzłe, co daje większą szansę na zaangażowanie się użytkowników w daną stronę.

Ważną rolę pełnią fotografie. Dzięki nim możemy tworzyć galerie, a odpowiednie ich posegregowanie może ułatwić odnalezienie pożądanych zdjęć, co ułatwia dotarcie do ciekawej oferty. Przykładowo prowadząc sklep z ubrańkami dla dzieci stworzenie galerii i segregacja na poszczególne elementy ubranek ułatwi odnalezienie pożądanej rzeczy. Posty ze zdjęciami to większa oglądalność wśród użytkowników niż suche linki i teksty.

Kluczem do dużej liczby fanów jest organizowanie konkursów i wyznaczenie ciekawej nagrody. Pamiętajmy jednak, że organizowanie konkursów na facebook’u musi być zgodne z zasadami ustalonymi przez administratorów serwisu. Ich złamanie może się wiązać z poważnymi konsekwencjami. Jeżeli nie zastosujemy się do restrykcji określonych przez administratora Facebook’a nasze starania związane z organizacją konkursu zostaną zablokowane. Przykładowo zabronione jest organizowanie konkursów, które polegają jedynie na zamieszczaniu komentarzy na tablicy lub polegające na rozdawaniu nagród za samo zostanie fanem naszego profilu. Pamiętajmy, że organizowanie konkursów ma na celu zwiększenie aktywności na naszym profilu i przyciągniecie jak największej liczby osób zainteresowanych konkursem. Sama nagroda musi być atrakcyjna dla użytkowników. Ciekawy konkurs może się przyczynić do wzrostu popularności naszego profilu, dlatego ważna jest przemyślana strategia i umiejętne zorganizowanie zakończone sukcesem a nie dotkliwą porażką.

Pamiętajmy, że Konsumenci najczęściej zostają fanami marek, które potrafią prowadzić dialog i mają do zaoferowania różne bonusy. Bawmy się, zapewniajmy rozrywkę i ciekawe tematy do rozmów a nie twórzmy z profilu tablicy ogłoszeń nawet, jeżeli jest to robione z pasją i talentem, niestety w ten sposób przyciąga się mniejszą ilość użytkowników.

Co nam daje Facebook – dzięki temu generuje się ruch na stronie, rośnie zainteresowanie naszą ofertą. Umiejętne prowadzenie profilu pozwala na pełną komunikację z użytkownikami i reagowanie na ich potrzeby i oczekiwania, co przekłada się na lepsze dopasowanie oferty do potrzeb kupujących. Pamiętajmy, że ważne jest przyciągnięcie klientów do polubienia profilu, ale to dopiero połowa sukcesu, ważniejsze jest zaangażowanie użytkowników w dyskusje na profilu. Dlatego wszelkie wpisy należy prowadzić systematycznie i w taki sposób by zachęcić użytkowników do pełnej aktywności na naszym profilu.